o targach

Szukaj

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

tel.: 022 529 39 00 / 50
fax: 022 529 39 30

e-mail: recepcja@mttargi.pl

Efektywna forma promocji

Udział w targach to niezwykle ważne wydarzenie. Pochłania znaczną część budżetu marketingowego firmy. Dlatego uczestnictwo w nich powinno zostać dokładnie zaplanowane i uwzględniać indywidualne potrzeby danego przedsiębiorstwa. Nasze cele, powinny być bardzo precyzyjnie określone.

Przygotowania najlepiej rozpocząć od analizy uwarunkowań rynkowych, strategii firmy, a także specyfiki danej imprezy wystawienniczej oraz przekroju odwiedzających ją osób. Na tej podstawie powinna zostać podjęta decyzja z jak skonstruowaną ofertą firma ma wystąpić na targach.

Następnym krokiem jest sporzadzenie kosztorysu, dzięki któremu łatwiej będzie potem sprawdzić efektywność poniesionej inwestycji.

Mając założenia ramowe, układamy szczegółowy plan działań. Przed nami faza przygotowań: musimy zaprojektować stoisko (rozdz. Stoisko targowe), które będzie wizytówką firmy na targach; dobrać i przeszkolić odpowiedni personel (rozdz. Personel), przygotować plan działań promocyjnych planowanych w związku z naszym uczestnictwem w imprezie (przed i w trakcie targów).

Jeżeli udział w targach planujemy z wyprzedzeniem, zgłoszenie warto wysłać jak najwcześniej. Pozwoli nam to na otrzymanie lepszej lokalizacji stoiska. Najbardziej pożądane z punktu widzenia wystawcy są: ciągi komunikacyjne, tereny przy głównych wejściach, przy punktach, gdzie gromadzą się goście targowi (automaty do kawy, punkty gastronomiczne, informacja, etc.). Zgłaszając się wcześniej zazwyczaj możemy liczyć również na promocyjne ceny.

Podejmując decyzję w ostatniej chwili, będziemy prawdopodobnie musieli zadowolić się gorszą lokalizacją naszej ekspozycji. Szczególnie wtedy upewnijmy się, że wpis o naszej firmie zostanie jeszcze zamieszczony w katalogu targowym.

Zawsze pilnujmy ostatecznego terminu przesłania materiałów do tego wydawnictwa. Ze względu na proces produkcyjny, skład katalogów targowych zamykany jest zazwyczaj na kilka tygodni przed rozpoczęciem targów.

O obecność w katalogu warto zadbać! Zwiedzający traktują go jako kompendium wiedzy o wystawcach i kupują jeszcze przed wejściem na targi. Z niego też czerpią wiedzę wszyscy nowi nabywcy na naszym rynku. Katalogi „żyją” jeszcze rok po zakończeniu imprezy. Organizatorzy bardzo często otrzymują zapytania z prośbą o przesłanie katalogów z ofertą wystawców nawet na wiele miesięcy po zakończeniu imprezy.