o targach

Szukaj

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

tel.: 022 529 39 00 / 50
fax: 022 529 39 30

e-mail: recepcja@mttargi.pl

Po targach i co dalej?

Zakończenie targów nie oznacza wcale końca działań targowych. Teraz czeka nas nowa praca. Rozpocznijmy ją od podsumowania, oceńmy na ile udało nam się zrealizować założone cele. Aby nasze wystąpienie nie poszło na marne, powinniśmy odezwać się do wszystkich naszych gości targowych. Starannie pielęgnujmy nawiązane kontakty, gdyż stanowią one doskonałą podwalinę do prowadzenia dalszych interesów.

Podsumowanie udziału

Po targach czas na podsumowania. Oceńmy skuteczność naszego wystąpienia targowego. Musimy podliczyć, na ile poniesione koszty przełożyły się na korzyści. Czy zostały zrealizowane cele targowe, które ustaliliśmy. Jakie osiągnięcia przyniósł nam udział w imprezie (nagrody, wyróżnienia, dyplomy, etc.).

W podsumowaniu niewątpliwie pomocne mogą być ankiety przeprowadzone podczas targów. Postarajmy się ocenić, ile osób mogło zobaczyć naszą ekspozycję, części z nich być może zapadliśmy w pamięci. Zastanówmy się nad liczbą nawiązanych interakcji, policzmy, ile przeprowadziliśmy konkretnych rozmów handlowych. Każdy z powyższych kontaktów – od nieświadomego spojrzenia na logo naszej firmy, do wstępnych negocjacji handlowych można w jakiś sposób wycenić. Porównajmy tak policzone efekty do poniesionej inwestycji. Zastanówmy się, czy wykorzystanie innych, być może, kilku różnych narzędzi byłoby skuteczniejsze i dawało większy wzrost z inwestycji. Wyciągnięte w ten sposób wnioski ułatwią nam podjęcie decyzji o uczestnictwie w targach w przyszłości.

Dokonanie rzetelnego podsumowania pomoże nam w organizacji kolejnej prezentacji na targach, ułatwi właściwe zaplanowanie budżetu, zaprojektowanie tańszego a jednocześnie bardziej funkcjonalnego i atrakcyjnego stoiska oraz skorygowanie składu zespołu targowego. Niewątpliwie wpłynie też na jakość kontaktów z klientami zarówno na co dzień, jak i podczas kolejnej imprezy.

W ramach podsumowań zastanówmy się nad wymiernymi korzyściami, które być może odnieśliśmy, np. czy dowiedzieliśmy się czegoś od rynku, zrozumieliśmy, w jaki sposób zmodyfikować produkt i jego komunikację, by odnosić większe sukcesy, poznaliśmy ważnych decydentów, posłyszeliśmy plotki o nowych ważnych dla nas planach legislacyjnych?

Podtrzymanie kontaktów z klientami

Skończyły się Targi, czas wytężonej pracy żeby pozyskać jak najwięcej nowych kontaktów handlowych. Jednak ostatni dzień targów to nie powinien być koniec podtrzymywania relacji z osobami, które udało nam się poznać w trakcie wizyt na stoisku, a zaledwie początek do stworzenia trwałej relacji, która przełoży się na wymierne korzyści handlowe.

Żeby jednak to się udało musimy w pierwszej kolejności uporządkować zdobyte na targach informacje oraz stosy wizytówek i stworzyć bazę danych, która ułatwi nam dalsze kontakty z potencjalnymi Klientami.

Kolejnym krokiem powinno być wykonanie wysyłki z podziękowaniem za wizytę na stoisku do wszystkich, których udało nam się zgromadzić w bazie z targów. Niezależnie od tego, jak wypadło nasze podsumowanie targowe pamiętajmy, że wszystkim osobom goszczącym na stoisku firmowym trzeba przesłać podziękowania za wizytę i zainteresowanie. Podziękowanie powinno zostać przygotowane na papierze firmowym. Napiszmy je w ciepłym, przyjaznym tonie, zwracając się bezpośrednio do adresata. Unikajmy w korespondencji traktowania naszego gościa jako jednego z wielu, czyli zwróćmy się np. „Szanowny Panie Dyrektorze”, a nie „Szanowni Państwo”.

Wypełnijmy także złożone gościom targowym obietnice. Przekażmy w załączeniu odpowiednie szczegóły oferty, wyślijmy próbki, itp. Jeśli nasze uczestnictwo przyniosło sukces, pochwalmy się osiągniętymi wynikami.

Oczywiście korzystając z okazji możemy zamieścić w tym podziękowaniu kilka słów, które przypomną o ofercie, która mamy do zaoferowania potencjalnym Klientom.

To podziękowanie powinno przerodzić się w cykliczny biuletyn, który nie tylko pozwoli na zlojalizowanie potencjalnych Klientów, ale dzięki niemu utrwalimy informacje o naszych produktach, markach w świadomości Klientów, a to najlepsza droga do wzrostu sprzedaży.

Z naszego doświadczenia wynika, że stworzenie usystematyzowanej bazy oraz cykliczne podtrzymywanie więzi z Klientami znacząco przyczynia się do lepszego poznania potrzeb Klientów, a co za tym idzie możliwości bieżącego dostosowywania naszych produktów czy usług do tych potrzeb. Pozwala to również na bezpośrednie dotarcie do potencjalnej grupy Odbiorców z naszą ofertą.

Jeśli Państwa firma potrzebuje wsparcia:

  • w stworzeniu i usystematyzowaniu bazy z zebranych kontaktów w trakcie imprezy
  • stworzeniu i rozesłaniu korespondencji do ww. grupy
zgłoś się do MT Polska, która  może wykonać dla Państwa:
  • ADMINISTROWANIE BAZAMI DANYCH  - stworzymy dla Państwa zupełnie nowe bazy danych lub uaktualnimy już istniejące, jak również możemy pozyskać brakujące zgody na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych)

  • MASS MAILING – wykonamy za Państwa żmudne i czasochłonne wysyłki emailowe do Waszych Klientów. Nasz system w ciągu kilku minut jest w stanie wysłać nawet kilkadziesiąt tysięcy e-maili i wygenerować raport.

Więcej informacji o wszystkich dostępnych usługach znajdą Państwo w naszym serwisie internetowym: http://www.halamtpolska.pl/bazy_danych.html

Zapraszamy do współpracy i zadawania pytań dyrektorowi naszego działu baz danych:

Magdalenie Marciniak
Tel. 22 529 39 49/00
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Kontakt z prasą

Targi mogą stać się przełomowym momentem w kontaktach z mediami. Na imprezy przychodzą osoby zainteresowane konkretnie daną tematyką, więc osobiste spotkania z dziennikarzami obecnymi na targach ułatwią nam to kolejne działania skierowane do prasy.

Przede wszystkim zaktualizujemy naszą bazę danych. Po drugie mamy pretekst do kolejnych kontaktów z poszczególnymi dziennikarzami. Jeśli nie umówiliśmy się na przesłanie konkretnych materiałów o działalności firmy, to przekażmy podziękowania za odwiedzenie stoiska i zainteresowanie ofertą. Warto także poinformować prasę o wszelkich wyróżnieniach na targach: nagrodach za stoisko, dyplomach, etc.