o targach

Szukaj

Aktualności

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

tel.: 022 529 39 00 / 50
fax: 022 529 39 30

e-mail: recepcja@mttargi.pl

Wybierz targi

Planując udział w imprezie targowej, trzeba przede wszystkim wybrać propozycję najodpowiedniejszą dla naszej firmy. Od trafności wyboru zależy, czy nasze wystąpienie odniesie sukces. Najlepiej przejrzeć kalendarium imprez proponowanych przez różnych organizatorów i wziąć pod uwagę następujące aspekty każdej z imprez:
  • Ranga i wielkość targów (nie zawsze jednak optymalnymi dla nas będą największe imprezy o międzynarodowym charakterze). Wybór powinniśmy uzależnić np. od zasięgu interesującego nas rynku (lokalny, krajowy, światowy). W ocenie prestiżu imprezy do pewnego stopnia pomoże nam informacja na temat patronatów oraz instytucji i firm współpracujących przy organizacji danych targów.

  • Zakres tematyczny imprezy. Należy rozpatrzeć, czy oferta naszej firmy na pewno pasuje do tematyki targów. Warto też zapytać o profil innych wystawców.

  • Doświadczenie i profesjonalizm organizatora – zasięgnij opinii o organizatorze np. wśród firm z branży.

  • Zwiedzający targi. Sprawdź profil zwiedzających imprezę, ilu gości bywa co roku na targach (o ile odbyły się już jakieś ich edycje): czy są to decydenci, czy reprezentują kontrahentów instytucjonalnych, czy też indywidualnych nabywców finalnych. Zapytaj, do kogo wystawca wysyła zaproszenia oraz czy dostępne statystyki stworzone są np. na podstawie wiarygodnego systemu rejestracji zwiedzających.

  • Miejsce i dostępność targów. Pod tym względem należy przejrzeć zwłaszcza imprezy typu „business to customer”. Profesjonaliści z branży pokonają nawet dużą odległość, aby przyjechać na prestiżową imprezę. Natomiast w przypadku o klientów indywidualnych, lokalizacja obiektu targowego (w centrum bądź na peryferiach miasta) może mieć większe znaczenie.

  • Formy promocji targów. Poprośmy organizatora, aby poinformował nas, w jaki sposób zamierza reklamować imprezę, do kogo skierowane zostaną jego działania. Taka informacja ułatwi nam prowadzenie działań promocyjnych.

  • Możliwość zorganizowania dodatkowych konferencji i prezentacji. Niezwykle istotne są wszelkie dodatkowe formy promocji podczas targów, dzięki którym prezentacja firmy wyróżni się wśród silnej targowej konkurencji.