o targach

Szukaj

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

tel.: 022 529 39 00 / 50
fax: 022 529 39 30

e-mail: recepcja@mttargi.pl

Zwiedzający

Postarajmy się podejść indywidualnie do każdego zwiedzającego. Pamiętajmy o realizacji przygotowanych wcześniej celów i skoncentrowaniu się przede wszystkim na wybranych grupach docelowych.

Profesjonaliści

Ta grupa doskonale zna rynek i wie, czego oczekuje od Twojej oferty.

Część energii i czasu warto poświęcić pozyskaniu nowych klientów. W trakcie rozmowy przygotujmy dobry grunt do dalszych kontaktów. Nie zagłębiajmy się zbyt szczegółowo w ofertę, gdyż przy wielości informacji, którymi jest bombardowany gość targowy, te pomniejsze zostaną zapomniane. Skupmy się na najważniejszych zaletach naszego produktu. Możemy np. krótko pokazać rynek, na jakim funkcjonuje nasz produkt i zaprezentować, co wyróżnia właśnie naszą ofertę, jakie korzyści mógłby z niej czerpać potencjalny klient.

Pamiętajmy jednocześnie, aby wykorzystać uczestnictwo w targach do podtrzymania relacji ze stałymi klientami, pielęgnowania dobrych kontaktów.

Specjaliści odwiedzają targi zazwyczaj w precyzyjnie zdefiniowanym celu. Oni także są w pracy, szanujmy ich czas. Na umówione spotkanie zjawiajmy się punktualnie, nie mówmy więcej niż trzeba, operujmy konkretami.

Pamiętajmy, że targi to miejsce prowadzenia białego wywiadu gospodarczego. Uważajmy na osoby, które krążą po targach wypytując o najdrobniejsze szczegóły. Unikajmy odpowiedzi na pytania dotyczące polityki naszej firmy, szczegółów zdradzających unikalne technologie, etc.

Dziennikarze

Targi jako wizytówka rynku gromadzą dziennikarzy branżowych. Warto pokazać się mediom z jak najlepszej strony, wyróżnić się spośród innych firm. Przygotujmy specjalną informację prasową na temat produktu promowanego na targach i przekazujmy ją wraz z innymi materiałami informacyjnymi o firmie w teczce prasowej. Warto dołączyć do tego drobny gadżet z logo firmy.

Poza tym wykażmy się otwartością i odrobiną inicjatywy. W trakcie rozmowy możemy spróbować pozycjonować się w roli eksperta. Jeśli okażemy się dobrze przygotowani, być może pewnego dnia zadzwoni do nas dziennikarz i poprosi o pomoc. Otwarta postawa może okazać się pomocna w podtrzymywaniu przyjaznych kontaktów z prasą.

Indywidualni klienci

Na tej grupie warto się skoncentrować przede wszystkim podczas imprez typu B2C, ale także należy pamiętać o niej podczas imprez branżowych.

Klienci indywidualni wymagają nieco innego podejścia niż profesjonaliści. W przeciwieństwie do przedstawicieli firm, którzy kierują się względami racjonalnymi, klienci indywidualni dokonują wyborów najczęściej pod wpływem emocji. Przyciągniemy ich przede wszystkim promocjami targowymi, a także wszelkiego rodzaju eventami, degustacjami smakołyków, interesującymi gadżetami i konkursami.

Klienci zagraniczni

Oczywiście najlepiej, jeśli potrafimy się porozumieć w rodzimym języku zwiedzającego, ale to nie zawsze jest możliwe. Ogólnie przyjęło się, że w środowiskach biznesowych mówimy po angielsku, dlatego personel targowy powinien płynnie władać tym językiem. Może się zdarzyć, że poziom znajomości języka angielskiego naszego rozmówcy jest na tyle niski, że nie wszystko co powiemy, zostanie zrozumiane. Należy wtedy spróbować sformułować myśl inaczej, nie dając jednak wyrazu swemu zniecierpliwieniu. Możemy spróbować zjednać sobie rozmówcę pytając, jak brzmi w jego języku „dziękuję” lub „proszę” i użyć tego słowa w odpowiednim momencie. Nawet jeśli zabrzmi to nieporadnie, to na pewno próba zostanie potraktowana jako gest dobrej woli.

Uśmiech, uścisk dłoni na powitanie – to powszechne znaki świadczące o pozytywnym nastawieniu do rozmówcy. Nie przesadzajmy jednak z gestami, gdyż niektóre z nich w różnych kulturach są inaczej odbierane, a czasem oznaczają coś wręcz odwrotnego, np. dla Bułgara nasze potakiwanie głową oznacza zaprzeczenie czemuś, natomiast jeśli chce coś potwierdzić – kręci głową. Uważaj więc, bo gesty mogą działać dezinformująco. Staraj się również nie pospieszać rozmówcy – w wielu kulturach to zachowanie obraźliwe.

Możesz zaobserwować również inne różnice kulturowe, nie dziw się im. Postaraj się dostosować do zachowania rozmówcy, nie przejmuj się jednak zbytnio, jeśli zostaniesz czymś zaskoczony. Twój rozmówca prawdopodobnie także zdaje sobie sprawę, że mentalność, podejście i zwyczaje w naszym kręgu kulturowym mogą się nieco różnić od tych, które on sam reprezentuje.